Tab dig - den ultimative slankekur!
Jeg har som de fleste andre prøvet den en og den anden slankekur - med mere eller mindre succes.
Grundlæggende har de alle fulgt energibevarelses sætningen: ind er lig ud +- akkumuleret.
Så hvis vi forbrænder 2500 Kcal men kun indtager 1500 Kcal - så må vi jo tabe det der svarer til 1000 Kcal.
Men kroppen er klogere end som så - så den nedsætter forbrændingen - og vubti så når vi stopper kuren så tager vi mere på end det vi tabte.

------------------------------
Kuren deler jeg op i tre faser:
1.Tilvænning.
2. Den nye livsstil
3. Ekstra fedtforbrænding.
---------------------------
1.Tilvænning
Den første fase er en uge hvor du spiser hvad du har lyst til 3 gange om dagen - minus kulhydrater (max 20 g).
2. Den nye livsstil
Du spiser indtil du føler dig mæt 3 gange om dagen. (max 20 g kulhudrater pr. dag).
Når man er mæt - er der ikke noget med at tage et lille stykke mere fordi det er så lækkert - eller "man skal vel spise op" - sæt selv en grænse - før du begynder at spise.
Og læg nu mærke til at der står 3 gange om dagen - fx kl.: 7, 12, 18. Ikke noget med mellemmåltider.
3. Ekstra fedtforbrænding.
Hvis der skal sættes yderligere gang i fedtforbrændingen skal man ned på at spise 2 gang om dagen. Man kan fx langsomt bevæge morgenmad hen imod frokost - så man til sidst spiser Brunch og aftensmad.
Lad os sige det bliver kl. 10 & kl. 18. På den måde får vi kroppen til at faste i 15 timer - hvorved fedtforbrændingen tager over.
Hvis man ønsker yderligere gang i den kan man faste helt én gang om ugen - fx onsdag. Bemærk at når fedtforbrændingen har taget over - føler man ikke sult som man gjorde tidligere.
-------------------------------
Det der sker er at de hormoner der styrer energilagring /celleopbygning - kun bliver aktiveret når vi spiser - de hormoner der styrer fedtforbrændingen & proteinforbrændingen tager over når vi ikke har spist i et stykke tid.  Så endnu engang: Det er væsentligt ikke at snuppe en lille bid en gang imellem. Drik masser af vand. I mellem måltiderne må vandet ikke indeholde smagsstoffer/sødemidler eller andet der kan få insulinproduktionen til at starte.
Hvis vi taber os for hurtigt efterlader vi en masse overskudshud.
Det er ikke fikset i løbet af 5 minutter - det tager tid. Kroppen nedbryder også proteiner - bl.a. den der er i din overskudshud - ikke dine muskler som nogen har fortalt - kroppen er jo ikke helt så tåbelig som vi er :-)
Metoden kan også bruges til at fjerne "bedstemor vinger" under overarmene.
------------------------------------
Dit vægttab går meget hurtigt den første uge - men det er primært væske - kroppen forbrænder kulhydratlagrene der binder meget vand.
Afhængig af hvor entusiastisk du er taber du dig 1-2 kg om ugen.
Herunder er nogle anbefalinger:

Undlad at indtage

Husk at indtage

GMO Genetisk modificeret organisme
Bl.a. sojabønner og andre produkter fra USA

d-vitamin fede fisk og æg & solskin

Alle former for græsarter: korn, ris mm. Undtagelsesvis kan man en gang imellem spise lidt økologiske rugbrød.
MAX. 20 gram kulhydrater om dagen

Omega 3 fedtsyrer: Fede fisk.

Steg i Kokosolie - spis  smør.

Al mad der er fremstillet i industrien:
Morgenmadsprodukter, færdigretter, McDonald, Pizza mm.

Salt med jod

Undgå produkter der indeholder konserveringsmidler, kunstige sødemidler og specielt MSG: GLUTAMAT= E620 - E635

C-vitamin

Transfedtsyre: Wienerbrød, fast margarine, pulversupper/pulversovse mm. S

Mørke bær, Tomater, "Rødvin", Earl Gray Tea

HUSK INGEN SUKKER
Hverken som ren sukker - tilsat sukker eller som let omsættelig kulhydrater.

Masser af økologiske grøntsager - der vokser over jorden. Kogte katofler er det samme som sukker ...

Antihistamin - Ibuprofen

Mineraler: Købes

Efter et par måneders ændret levevis - få din læge til at tage dig fra evt. brug af blodtryks-, kolesterol-  medicin

Spinat
Hvidløg

Og så den korte version:
Spis så lidt brød som muligt og ingen kartofler, ris eller pasta. MAX. 20 gram kulhydrater om dagen
Spis masser af fisk (ikke norsk laks), dåse makrel, sild mm.
Spis masser af økologiske grøntsager - dem der vokser over jorden / mørke bær mm.
HUSK INGEN SUKKER - Hverken som ren sukker - tilsat sukker eller som let omsættelig kulhydrater.

Ren sukker (det hvide du ved) består af 50 % fruktose - der er det rene gift - så undlad at indtag noget somhelst der indeholder fruktose:

Sukker & Juice.


Indtag:
2 stk. Vitamin piller (Livol Multi Total 50+)
2 stk. C-vitamin (ca. 1 gram)
9 stk. Scanalka Mineraler
Fiskeolie der indeholder ca. 2 g Omega-3 
Og husk: Regelmæssig motion - en gåtur er også motion!

---------------------

Links:
Kalorietabel:
https://kalorietabel.dk/
og den udvidede:
https://frida.fooddata.dk/food/lists/alphabetic?

-----------------------------

Opskrifter:
Ingen :-)
Spis det du plejer uden kulhydrater  (kartofler, ris, pasta, brød etc.)
- men med masser af grøntsager der vokser over jorden ....

------------------------------

Og når du så falder i gryden og drikker en ½ karton hvidvin - hvad så?
Op på hesten igen - det måske tager måske et par dage før det kører igen - men så fortsætter du bare :-)

Hvis du æder chips til din hvidvin tager det endnu længere tid før det kører for dig igen - så hvis det skal være hyggeligt den ene gang hver 14 dag - så spis "flæskesværd" (ikke dem der knækker dine tænder - men dem der er total sprøde :-) Flæskesværdene indeholder ingen kulhydrater!

------------------------------

Hvis du er kommet så langt i din læsning - som hertil - vil jeg ønske dig god fornøjelse :-)

Hvis du ønsker at Booste dit immunforsvar så prøv:

https://jessiac.dk/


 

 

 

-----------------------

Her er listet en række af de bedste stoffer der forebygger og reducerer åreforkalkning:

Vitaminer, vitaminlignende stoffer & mineraler

  • C-vitamin styrker blodkarrene og de hvide blodlegemer som bekæmper infektion i kroppen. Det er en vigtig antioxidant som nedsætter leverens produktion af stoffet C-Reaktivt protein, der er et mål for graden af betændelse i kroppen og som også er forhøjet ved bakterieinfektioner. Det har også vist sig, at tilskud kunne sænke stressniveu og blodtryk hos overvægtige børn
  • D-vitamintilskud kan sænke et forhøjet blodtryk ved D-vitaminmangel, og så har forskning vist, at lavt D-vitamin øger hjerte-kardødeligheden
  • Coenzym Q10: Har ingen direkte virkning på åreforkalkning, men er alligevel vigtig for hjerte-karfunktionen ved at kunne sænke et forhøjet blodtryk, beskytte kolesterol mod den oxidering, der indleder forkalkningsprocessen og generelt øge hjertets pumpekraft og kroppens energiniveau. Endelig kan tilskud modvirke de bivirkninger der opstår fra kolesterolsænkende medicin som en følge af nedsat Q10-produktion i kroppen
  • K-vitamin: Både vitamin K1 og K2 virker mod åreforkalkning, men K2 synes at virke lidt bedre. K-vitamin regulerer de proteiner i kroppen, som dirigerer calcium til knoglerne i stedet for til arterievæggen. Særligt patienter i behandling med stoffet warfarin synes at have en høj risiko for at forkalke, især når de samtidig advares mod at spise K-vitaminrige fødevarer. Der er i øvrigt ikke noget, der tyder på, at et at øget indtag af K-vitamin, f.eks. som tabletter eller i form af grøntsager, øger blodets koagulation i en sådan grad, at der opstår fare for blodpropper.
  • Selen indgår i en række selenoproteiner med antioxidantvirkning, Glutathion-peroxidase (GSHpx), som modvirker oxidering af LDL. Selenoprotein P menes at beskytte blodkarrenes inderside mod fri radikal-skade.
    Magnesium er med til at sænke blodtrykket og forebygge åreforkalkning

Urter

  • Ginkgo biloba indeholder en række aktive plantestoffer som flavonglycosider, ginkgolid og bilobalid der forbedrer blodkredsløbet. Vælg altid standardiserede produkter
  • Hvidløg: Forskning tyder på, at hvidløg og standardiserede hvidløgsekstrakter med deres indhold af blandt andet allicin, alliin og æteriske olier kan reducere eksisterende plakdannelse. Hvidløg fortynder også blodet
    Ingefær indeholder blandt andet gingerol, zingeron og æteriske olier. Ingefær nedsætter aldersrelateret oxidativt stress og styrker blodcirkulationen
  • Te: Både grøn og sort te med deres indhold af polyfenoler virker mod åreforkalkning på tre forskellige måder: Ved at sænke kroppens indhold af lipider, dvs. nedsætte LDL-kolesterol og triglycerider, ved at virke som antioxidant og ved at opløse den fibrin, som indgår i plakdannelse
  • Boghvede med sit indhold af blandt andet rutin og fagopyrin understøtter kredsløbet og styrker blodkarrende. Det er også godt ved tendens til åreknuder og hæmorider,. Det sænker kolesterolniveauet og er er med til at modvirke forhøjet blodtryk.

Carnitin
Aminosyren carnitin nedsætter blodets samlede kolesterolmængde og nedbringer det blodfedt, der faktisk udgør en større risikofaktor end den generelle kolesterolkoncentration. Samtidig øger den også HDL, som transporterer kolesterol til leveren, hvor det nedbrydes af enzymet hepatisk lipase og forsvinder med galden. Carnitin forbedrer tolerancen overfor fysisk aktivitet hos personer med lidelser i kranspulsårene. Carnitin giver øgede energiressourcer og udvider blodkarrene

Essentielle fedtsyrer
Omega-3 fedtsyrerne EPA og DHA som især findes i fiskeolie modvirker inflammation i kroppen og nedsætter mængden af triglycerider (fedt) i blodet.

For mange omega-6 fedtsyrer i kroppen i forhold til omega-3 skaber inflammation, som fremmer åreforkalkning. En undtagelse er omega-6 fedtsyren GLA (Gammalinolensyre) som modvirker inflammation. Den bedste kilde til GLA er fra planterne Hjulkrone (Borago officinalis) og  kæmpenatlys (Oenothera biennis)

Andet

  • Regelmæssig motion er rigtig godt, idet det sænker blodtryk og hvilepuls. Træning ved åreforkalkning kan også stimulere en vækstfaktor, så der dannes, nye, små blodkar, der kan forsyne det område med ilt og næring, der er i underskud på grund af forkalkning. Dog bør man i de mere fremskredne tilfælde af åreforkalkning altid rådføre sig med egen læge for at undgå, at belaste kredsløb og hjerte for hårdt
  • Alkohol modvirker åreforkalkning på flere måder: Det øger blodets indhold af det gavnlige HDL-kolesterol. Det hæmmer blodets evne til at størkne ved at nedsætte dannelsen af blodplader i knoglemarven, og så hæmmer det betændelsesreaktioner i blodkarvæggen. Kvinder må godt drikke 1 genstand alkohol daglig og mænd 1-2 genstande
  • EDTA i form af intravenøse magnesium-EDTA-behandlinger: Denne type EDTA fjerner åreforkalkning på indirekte vis ved at  fjerne overskydende jern og kobber fra blodet og øger dannelsen af signalstoffet kvælstofoxid som får pulsårevæggens muskler til at slappe af, hvorved blodgennemstrømningen øges. Denne metode der udføres på særlige lægeklinikker, er ikke tilskudberettiget og ikke er officielt anerkendt. Til gengæld findes der mange patientberetninger som kan fremvise imponerende resultater, og i 2013 udkom der et solidt videnskabeligt studie kaldt TACT samt et endnu mere imponerende substudie herfra udført på diabetespatienter der tidligere havde haft et hjerteanfald og som derfor er i højrisikogruppen, når det gælder åreforkalkning. Især substudiet har overrasket hjertelæger verden over, idet det viste et markant nedsat antal af dødsfald og hjertetilfælde i gruppen der fik magnesium-EDTA i forhold til placebogruppen.

Et par link til forståelse af at sukker er giftigt ....

Sådan udløser sukker gigt og andre bindevævs-sygdomme:

http://autoimmun.co/artikler/sukker-udloeser-gigt-og-andre-bindevaevs-sygdomme/

Enzymer i vores spyt omdanner almindelige fødevarer til sukker:

http://autoimmun.co/artikler/broed-forvandles-til-sukker-i-vores-mund/